søndag 18. mars 2012

Mikkeller Texas Ranger (igjen)

Har tidligere skrevet litt om Mikkeller Texas Ranger på fat på naboen (les om det her). Den gang fikk jeg siste slump, og den var full av gjær og chili. Gleden var derfor stor da jeg fant den på fat på Bishops Arms. Her skulle man få smake den slik den egentlig skulle smake. Tough luck: Her var det også siste slumpen som kom ut av krana, og det hele ble ganske gjærete, og så sterkt at det brant i magen resten av kvelden. Neste dag fant jeg Mikkeller Texas Ranger på flaske, og fristelsen ble for stor. Endelig fikk jeg oppleve denne øl'a balansert og skikkelig. Og for en forskjell det var. Chilismaken var absolutt til stede, men nå kom også stout-aspektene ved denne ølen frem. Et aspekt jeg aldri har opplevd før med denne. Chilien, i stedenfor å svi, ga et herlig røykpreg til øl'a. Det er forøvrig chipottle-chili som er benyttet. Sjokolade og kaffe er også involvert i smaksbildet. Nydelig balanse. Kjempeøl. 8/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar