tirsdag 26. mars 2013

Dugges Holy Cow!

330ml, Systembolaget (20,-)
Av uvisse årsaker er ikke Dugges hyppig nevnt her på bruket. Litt rart siden det var et av de første svenske håndbryggeriene jeg først falt for, ganske mange år tilbake. De var blant annet kjent for et spennende samarbeidsbrygg med Nøgne Ø i sin tid, og ikke minst Perfect Idjit, en fatlagret imperial stout. Dog de siste årene har vært preget av store utfordringer for Dugge og gjengen, etter at nytt brygghus ble innkjøpt fra Kina. Det tok noen år å tolke den kinesiske bruksanvisningen, og det er vel først nå de er skikkelig i gang igjen. Jeg plukket med meg blant annet en flaske Dugges Holy Cow! sist jeg var i grenseland. En IPA på 7%. Den var dessverre noen måneder gammel oppdaget jeg da jeg kom hjem, og smaken bar noe preg av det. Likevel en crisp og basic amerikansk IPA, til en meget hyggelig pris, og pengene går jo til et meget hyggelig bryggeri også. Jeg ønsker dem alt godt, og kommer tilbake med fortellinger om deres mer heftige øl snart. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar