onsdag 30. mai 2012

Baladin-smaking med Teo Musso

 Ble invitert med på en "meet the brewer"-seanse med Teo Musso og den norske importøren Beer Enthusiast for en liten uke siden. Her fikk vi servert Baladin-øl'ene som nå er lansert på det norske Vinmonopolet, samt den første øl som noen gang er brygget utelukkende med Italienske råvarer (NazionAle) og sammarbeidsbrygget mellom Baladin og Stone, som heter Super Arrogant, som jeg forøvrig fant mye bedre enn sitt rykte. De ølene fra Baladin som nå er lansert på Vinmonopolet er alle relativt milde i typen, og har friske toner av sitrus, koriander og appelsin, med unntak av Super, som er en litt mer konfronterende Belgisk Strong Ale. Jeg tror jeg har mitt på det tørre når jeg påstår at alle disse passer godt på bordet til sommerens retter, være seg salater, skalldyr eller fisk. De ølene som nå er tilgjengelig i norge er også fine introduksjonsøl for de som leker med tanken å bytte ut vinen med øl til middagen, for eksempel en ølskribents foreldre. (hører dere?)
Baladin har hevet inntrykket mange har av italiensk øl, og skal ha kudos for det. Personlig er jeg veldig interessert i deres forskjellige utgaver av Xyauyù, en Barleywine på 14%

Bildekvaliteten ble forøvrig så-som-så, da det hele foregikk i voldsomt motlys.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar